Dopolnjena izdaja s poglobljenim pogledom na reševanje mobinga na delovnem mestu in dodano vsebino o vodenju svetovalnega pogovora ter ničelni toleranci do mobinga
Osvežena vsebina z novimi poglavji in aktualnimi temami
Dopolnjena izdaja knjige prinaša pomembne dodatke k že obstoječi vsebini. Nadgrajeno je področje sistemskega preprečevanja mobinga. Vsaka organizacija oblikuje svoje politike za preprečevanje neprimernih vedenj, ki lahko vodijo v mobing in disfunkcionalno organizacijsko kulturo, kjer avtorica predlaga še oblikovanje zaveze za vzpostavljanje ničelne tolerance do mobinga.
Dodano vrednost knjige prinaša tudi novo poglavje o vodenju svetovalnega pogovora, ki je še posebej zanimivo za vse, ki v organizaciji opravljajo vlogo zaupnika zaposlenih. Vodenje pogovora z domnevno žrtvijo mobinga zahteva od zaupnika posebno občutljivost in previdnost pri komunikaciji. Zaupnik bo v tem poglavju spoznal splošna načela in strukturo vodenja svetovalnega pogovora kot tudi možne izide pogovora ter nadaljnje aktivnosti za ukrepanje.
Pomen knjige za različne poklice
Knjiga ni namenjena zgolj strokovnjakom, kot so mobing zaupniki, ki v organizacijah in podjetjih skrbijo za preprečevanje mobinga, ampak je pomembno gradivo tudi za vodje, kadrovske strokovnjake in vse tiste, ki se v svojem poklicu ukvarjajo pretežno z ljudmi. Vsebina knjige se dotika širše tematike psihičnega nasilja, vključno s šikaniranjem, trpinčenjem in diskriminacijo na delovnem mestu.
Dragocene praktične vsebine
Na podlagi bogatih izkušenj iz prakse in izvajanja usposabljanj je bila oblikovana dragocena vsebina. Med najzanimivejše sodi poglavje, ki obravnava najpogostejše stereotipe in zmote o čustvenem ter psihičnem nasilju na delovnem mestu. Ta del je še posebej koristen, saj pomaga strokovnjakom in laični javnosti razumeti in prepoznati mobing brez zavednosti s strani pogostih zmot.
Razlikovanje med mobingom in drugimi oblikami nasilja
V knjigi so navedena tudi dejanja, ki jih stroka ne uvršča neposredno pod mobing, a jih laična javnost pogosto zmotno interpretira kot take. To razlikovanje je ključno za pravilno razumevanje in učinkovito naslavljanje mobinga v službi ter ločevanje mobinga od drugih manj prijetnih dogodkov na delovnem mestu.
Delo na daljavo: novi izzivi in strategije
Poglavje o delu na daljavo in tveganju za pojav mobinga je še posebej relevantno v luči sprememb, ki jih je prinesla epidemija Covida-19. Hibridno delo zahteva prilagoditev delovnih odnosov in okolij na daljavo ter prinaša nove izzive in tveganja za pojav mobinga. V tem segmentu bo bralec spoznal kako se z novo realnostjo spremenjenih delovnih odnosov spreminjajo tudi dinamike in tveganja za mobingter smernice za prepoznavanje in obvladovanje mobinga v virtualnem okolju.
Ta izdaja je tako nepogrešljiv vir za vse, ki želijo razumeti kompleksnost mobinga na delovnem mestu in se opremiti z znanji za njegovo prepoznavanje, preprečevanje in obvladovanje, ne glede na okolje ali obliko dela.
Kaj pravita o knjigi psihologinja in pravnik?
"Knjiga je v prvi vrsti namenjena strokovnjakom za preprečevanje psihičnega in čustvenega nasilja. Vsebina knjige je tako dobro izhodišče ter podpora kadrovskim strokovnjakom, ki želijo zaposlene opolnomočiti z informiranjem o pojavu psihičnega in čustvenega nasilja v delovnih okoljih ter tako večati zavedanje o tem, kaj mobing je in katerih vedenj pod mobing ne smemo uvrstiti. Hkrati pa lahko vsebina knjige pomaga pri reševanju, žal, v določenih delovnih sredinah, tedenskih situacij, ko je meja osebnega dostojanstva in spoštovanja vidno prekoračena. Delo priporočam tudi vodjem na vseh ravneh vodenja. Če si želimo čim več pripadnih in zavzetih zaposlenih, potem moramo poskrbeti, da mobingu vstop v naše delovno okolje preprečimo. Zato za začetek toplo priporočam branje te monografije."
Dr. Eva Boštjančič, Filozofska fakulteta, Univerza v Ljubljani
"Na svetu je veliko gorja, nasilja, sporov, nepravičnosti, skratka slabega, ki se mestoma še povečuje in narašča. Najpogosteje je vzrok tega človek, ki je nasilen do sočloveka, v smislu starorimskega pregovora Homo homini lupus est. Ta je postal še bolj znan zaradi angleškega filozofa Hobbsa ter njegove koncepcije naravnega stanja kot divjaštva. A na drugi strani imamo Nizozemca Spinozo, ki je dejal Homo homini deus. Skratka, človek je tisti, ki je mera
vsega (Homo mensura), kot bi rekel Sofist Protagoras.
Tako prihaja kot naročeno delo doc. dr. Danijele Brečko, sicer ene vodilnih strokovnjakinj v Sloveniji za človeške vire in kadrovski razvoj (t. i. human resources), ki se s tovrstnimi problemi ukvarja že kar nekaj časa. Pomen pričujoče knjige je v olajšanju prepoznavanja tovrstnih odklonskih ravnanj in omogočanju ustreznega, torej pravočasnega ter učinkovitega ukrepanja. Delo je sicer pisano kot znanstvena monografija, z znanstvenim instrumentarijem: opombe in navedba virov ter literature, odlikujejo pa ga tudi avtoričina izvirna spoznanja. Naj dobro služi vsem v tovrstnih stiskah in tistim, ki jim pomagajo iz njih!"
dr. Marko Novak, Evropska pravna fakulteta, Nova univerza
Kazalo vsebine - celovit pogled na mobing v službi / na delovnem mestu
- Opredelitev pojma mobing
- Terminološke zadrege: Razjasnitev pojmov, kot so šikaniranje, trpinčenje, diskriminacija.
- Najpogostejši stereotipi in zmote o mobingu: Odpravljanje napačnih predstav o mobingu v službi.
- Pojavnost in oblike mobinga
- Pojavnost mobinga v Evropi in Sloveniji: Statistični podatki in trendi.
- Oblike mobinga: Različne oblike mobinga na delovnem mestu, vključno z druge oblike nadlegovanja.
- Vzroki za nastanek mobinga
- Kultura organizacije: Vpliv organizacijske kulture na mobing.
- Značilnosti organizacije dela: Kako organizacija dela vpliva na mobing.
- Značilnosti žrtve in povzročitelja/napadalca: Psihološki profil žrtve in napadalca.
- Vrste mobinga
- Horizontalni mobing: Mobing med enakimi hierarhičnimi ravni.
- Vertikalni mobing: Mobing od nadrejenih k podrejenim ali obratno.
- Zunanji mobing: Mobing od zunaj organizacije.
- E-mobing: Digitalni mobing.
- Lažni mobing: Napačno razumljeni mobing.
- Delo na daljavo in tveganje za pojav mobinga
- Zakonska ureditev in pomanjkljivosti dela na daljavo: Posebnosti mobinga pri delu na daljavo.
- Kako zmanjšati tveganje za pojav mobinga: Strategije za preprečevanje.
- Konflikt še ni mobing
- Tri ravni konflikta: Razumevanje dinamike konflikta.
- Razvojne faze mobinga: Kako se razvija mobing iz konflikta.
- Odzivanje žrtev mobinga: Psihološki vidik odziva žrtev.
- Posledice mobinga
- Posledice za posameznika, sodelavce, organizacijo in družbo: Obseg in vpliv mobinga.
- Prepoznavanje mobinga
- Na ravni posameznika in organizacije: Kako prepoznati znake mobinga.
- Preprečevanje in reševanje mobinga
- Na ravni posameznika in organizacije: Strategije in ukrepi za preprečevanje.
- Uvedba učinkovitega sistema preprečevanja mobinga
- Izdelava ocene psihosocialnih dejavnikov tveganja
- Avtonomno oblikovanje pravnih okvirov sistema preprečevanja mobinga
- Institucionalni okviri reševanja problematike mobinga in uvajanje delovnih teles
- Vloge zaupnika za preprečevanje mobinga
- Vzpostavitev ničelne tolerance do mobinga
- Vodenje svetovalnega pogovora
- Struktura in temeljna načela vodenja pogovora
- Izidi svetovalnega pogovora in aktivnosti zaupnika
- Pravne podlage
- Ustava RS
- Okvirni sporazum o preprečevanju nadlegovanja in nasilja na delovnem mestu
- Evropska socialna listina
- Zakon o delovnih razmerjih (ZDR)
- Zakon o javnih uslužbencih (ZJU)
- Uredba o ukrepih za varovanje dostojanstva zaposlenih v organih državne uprave
- Zakon o varnosti in zdravju pri delu (ZVZD-1)
- Kazenski zakonik (KZ-1)
- Zakon o enakih možnostih žensk in moških (ZEMŽM)
- Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakon o uresničevanju načela enakega obravnavanja (ZUNEO-A)
- Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije (ZintgPK)
- Interni akti in pravilniki